Saturday, December 2, 2006

Perfect Day


Erken kalktım bu sabah Cumartesi olmasına rağmen..Evde herkes uykudaydı..Her zaman hoşuma gider erken kalkmak..Sabahın dinginliğini gecenin yoğunluğuna tercih edenlerdenim..İyi oldu biraz kitap okudum..Haruki Murakami-Zemberekkuşunun Güncesi,ingilizcesi Wind-up Bird Chronicle..Japon bir yazarı İngilizce çevirisinden okumanın dayanılmaz ağırlığına katlanamayacağımı bildiğimden Türkçesini aldım..İyi etmişim çünkü 700 sayfayı aşkın bir roman ve benim gibi okumaktan çabuk bezen birisi için bu daha iyi..


Bunları yazarken Lou Reed-Perfect Day çalıyor..Aslında listeye ben ekledim o yüzden çalıyo..yoksa radyo açık ve o sırada bu şarkı çalıyo sevimliliği değil..öylesi daha güzel aslında..o anda denk gelmesi..Neyse şarkının bu versiyonunu 1997 yılında özel bir yardım programı kapsamında bir araya gelen 29 değişik kişi veya grup söylüyor..her dize farklı bir kişiden..David Bowie'den Bono'ya Courtney Pine'dan Tom Jones'a kadar bir sürü meşhur şahsiyet..başta ve sonda ise kahramanımız Lou Reed..

En iyisi parka gidip biraz sangria içiyim..

6 comments:

cgl said...

Melankolinin doruklarından dökülen bir çağlayan ya da mutluluk dağından esen hafif bir meltem gibi bir yazı. Kesin olan şu ki Ankara'da ne parkı, ne sangriası ulan?

Anonymous said...

mr. TGM tam da pazar tembelliği konusunda düşünürken senin yazını okudum.ben de kendi pazar tembelliğimle sana katkıda bulunmak isterim DOSTUM...
-uyanır uyanmaz yataktan çıkılmaz
-bir dergi,bir kitaba göz atılır
-yataktan kalkılır,el yüz diş vücut yıkanmadan salondaki kanepeye uzanılır,tv açılır,bütün saçma dizilerin tekrarlarına göz atılır
-cumartesi akşamı seyredilirken uykuya daldıran filmin devamı izlenir:"one flew over the cuckoos nest"
-çay suyu konur,bir de populer bir müzik:emre aydın-belki bir gün özlersin
-portakallar, greyfurtlar,mandalinalar cuppa yapılır (bkz:www.cuppajuice.com)
-Kahvaltı bittikten sonra çaya Rolling Stones dergisiyle devam edilir,merak edilen şarkılar e-mule'dan indirilir:muse-starlight
-eski dostlardan Since I dont Have You eşliğinde tekrar uykuya dalınır
-zzzz.....

Anonymous said...

ne güzel uyanıyo millet ya, biri sangria içiyo biri rolling stone okuyo. ben de sabah kuzenin bangır bangır açtığı jesus christ superstarın sesiyle hoplayıp afyonumun patlamamış olmasının da etkisiyle bismillah hallelujah şeklinde imana geliyorum. güzel olmuş kahve bu arada meltos

Anonymous said...

en çok comment yazana ne ödülü var mr. TGM?
senin Tom Waits'in Orphans albümünü radyo eksen ilk 10'a seçmiş.kaçıncı olduğunu merak ediyorsan aşağıdaki listeyi sunuyorum sana ve sevgili radyo eksen dinlecileri ve mr. TGM hayranlarına:
1)Johnny Cash-American V.A Hundred Highways
2)Calexico/Garden Ruin
3)Serge Gainsbourg Tribute-Monsieur Gainsbourg Revisited
4)Bob dylan/Modern Times
5)Tom Waits/Orphans-Brawlers,Bawlers&Bastards
6)Tortoise&Bonnie Prince Billy-The Brave and the Bold
7)Beirut/Gulag Orkestar
8)Bruce Springsteen/We Shall Overcome:The Seeger Sessions
9)Tapes'N Tapes/The Loon
10)Artic Monkeys/Whatever People Say I am,That's What I'm not

Anonymous said...

Yapma Mr. TGM,

Bari kitap ismi verme bitmez mi bi kitap 2 ayda :) Tamam çok emziriyo olabilirsin kitap da çok uzun olabilir (800 sayfa mıydı?)

Ama o kitap hala bitmedi dersen olmazzz :)

Anonymous said...

Bu arada Araf'a başladım